poniedziałek, 6 stycznia 2014

sprawdzony przepis na pizzę :)

Długi weekend dobiega końca ,mam nadzieję że udało Wam się zrealizować swoje plany. ;)
Ja tak jak sobie postanowiłam spędziłam większość czasu w kuchni i troszkę rozpieściłam siebie i swoją rodzinkę ;) Mogę powiedzieć ,że jestem z siebie dumna ponieważ pierwszy raz robiłam... pizzę!

    a to mała relacja ;





Przepis jak widać powyżej jest sprawdzony ;)

przepis na ciasto;
-500 g mąki tortowej (typ 450)
- 30 g świeżych drożdży
- 250 ml ciepłej wody
- łyżeczka cukru
- łyżeczka oleju lub oliwy
- łyżeczka soli
-kasza manna-do podsypywania

Mąkę przesiewamy,dodajemy pokruszone drożdże,cukier,sól,olej wodę..wszystko pięknie zagniatamy;)
Gotowe ciasto przykrywamy do wyrośnięcia na czas przygotowania sobie wszystkich składników.Gdy ciasto nam wyrośnie,rozciągamy je podsypując najlepiej kaszą manną- ponieważ wtedy ciasto staje się bardziej chrupiące.Przekładamy ciasto na wcześniej wysmarowaną olejem blachę..gdyby pojawiły się dziury musimy je jakoś załatać...oczywiście ciastem;). Na pizzę dajemy sos który wcześniej należy przygotować najlepiej samemu w najprostszy sposób (mój przepis znajdziecie poniżej) 
I na koniec nakładamy składniki, co kto lubi i jak poniesie fantazja..
Do rozgrzanego piekarnika wstawiamy pizzę na ok 10 min,należy sprawdzać czy jest już zarumieniona.Ja piekłam 10 min w 280 stopniach. Ciasto wyszło mi na jedną pizzę ponieważ mam dużą blachę,ale jeżeli ktoś ma mniejszą spokojnie wyjdą dwie. Na wyjętą z piekarnika pizzę można dodać troszkę przyprawy do pizzy. Czasami najprostszy przepis wychodzi najlepiej :)

 mój przepis na sos;
-duża cebula
-3 ząbki czosnku
-koncentrat pomidorowy
-oregano, sól, pieprz
-woda

Cebule drobno siekamy i podsmażamy na oleju, dodajemy czosnek..wszystko dusimy dodając wody..następnie dodajemy przyprawy (sporo oregano) i na koniec koncentrat pomidorowy.. 
I wszystko parę minut trzymamy na małym ogniu;)


SMACZNEGO!!! :*


5 komentarzy:

  1. Jak mogłaś mnie nie zaprosić, i nie podzielić się ze mną tak apetycznymi kaloriami? :(

    OdpowiedzUsuń
  2. najcudowniejsza.! ;* <3

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mi przypadł do gustu Twój przepis, dawno sama nie robiłam pizzy ale chyba spróbuję z Twoim - nowym przepisem :) Pozdrawiam, Mariola.

    OdpowiedzUsuń
  4. cześć Olga, muszę Ci powiedzieć że od dawna robię pizzę na podobnym przepisie, jednak patentu z kaszą manną jeszcze nie znałam, a muszę spróbować koniecznie, gdyż czasem brakuje mojej pizzy "chrupkości", dzięki za fajny pomysł, będę zaglądała tu częściej , pozdrawiam Ula.:)

    OdpowiedzUsuń